FAQ

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Pierwszą i najważniejszą czynnością, jaką należy wykonać jest uzyskanie aktu zgonu. Odbywa się to poprzez wezwanie lekarza, który wyda stosowny dokument. Następnym etapem jest najem firmy oferującej usługi pogrzebowe, która odbierze ciało osoby zmarłej.
Dom pogrzebowy „Wojciech Rutkowski” oferuje transport i przewóz osoby zmarłej z dowolnego miejsca na terenie kraju bądź za granicą. Zadbamy również o załatwienie wszelkich formalności z tym związanych, by zapewnić bliskiej osobie bezpieczny powrót do domu.
Dokumenty, które są niezbędne do zorganizowania ceremonii pogrzebowej:
1. Karta zgonu, która jest dokumentem stwierdzającym zgon. Jest to konieczny element, wydawany przez lekarza.
2. Akt zgonu, dokument wydawany w następnej kolejności przez Urząd Stanu Cywilnego.
Świecki pogrzeb niewiele różni się od pogrzebu, który jest organizowany zgodnie z tradycją religijną. Różnicę stanowi jedynie brak osoby duchownej podczas uroczystości oraz zmiana akcesoriów funeralnych.
Pieniądze przeznaczone na zorganizowanie pogrzebu są częściowo zapewniane przez Skarb Państwa w formie tzw. zasiłku pogrzebowego. Kwota zasiłku zwykle wystarcza na organizację podstawowej uroczystości pogrzebowej.

Potrzebują Państwo dodatkowych odpowiedzi?

Jesteśmy do Państwa dyspozycji całodobowo 7 dni w tygodniu.